La vida en España - Reisverslag uit Castellón de la Plana, Spanje van Christel Schreuders - WaarBenJij.nu La vida en España - Reisverslag uit Castellón de la Plana, Spanje van Christel Schreuders - WaarBenJij.nu

La vida en España

Door: Christel

Blijf op de hoogte en volg Christel

18 Februari 2015 | Spanje, Castellón de la Plana

Zo zeg, wat gaat de tijd snel! Mijn eerst post is alweer drie weken geleden. Vandaag ben ik precies een maand in Spanje en geniet ik al volop van het Spaanse leventje.

Inmiddels zijn mijn colleges in het Spaans begonnen en heb ik meteen een stuk drukker met school. Ik heb vier vakken: Creatividad, Informatica, Estrategies de Publicidad y Relaciones Publicas (ofzoiets) en Sociologia. Daarnaast volg ik een Spaans cursus en krijg ik iedere dag 4 uur Spaans les. Deze cursus wilden wij eerst in de ochtend volgen maar hiervoor waren helaas te weinig mensen. Hierdoor valt deze cursus tegelijkertijd met mijn andere vakken en moet ik dus kiezen naar welke lessen ik ga. Iedere dag heb ik pas om 13.00 of 15.00 uur les en dus kan ik iedere dag lekker uitslapen. Maar goed, want iedere dag is hier wel ergens een feestje!

Maar genoeg over school, daarvoor ben ik immers niet hier. In mijn vorige post maakte ik een foutje, ik ging niet dat weekend maar een week later naar Tarragona. Een erg mooie stad, met veel Romeinse overblijfselen en een mooi strand. Vorig weekend zijn we vervolgens ook naar Valencia geweest, maar ik heb het gevoel dat ik nog niet alles van de stad gezien heb dus wil ik nog een keer terug. Daarnaast was de trip slecht georganiseerd en erg vermoeiend, we vertrokken om 09.00 uur op zaterdagochtend en om 07.00 uur zondagochtend kwamen we weer terug. Komend weekend ga ik naar een andere Spaanse stad: Morella! Ik wil zoveel mogelijk plekken hier bezoeken maar op mijn verlanglijstje staan zeker Granada, Madrid en Sevilla, waar een vriendin van mij studeert.

Behalve de tripjes zijn hier ook veel andere leuke activiteiten. bijna iedere dag is er wel ergens een feestje. Ik ga wat minder in het begin omdat ik nu colleges heb, maar af en toe een drankje is nooit verkeerd ;). Het weer wordt gelukkig ook steeds beter en ik kijk nu al uit wanneer ik lekker naar het strand kan.

De mensen hier zijn echt top, alle Erasmus studenten zijn heel sociaal en ondernemen veel. Castellón is een wat kleinere stad en daardoor zijn hier niet heel veel Erasmusstudenten, maar hierdoor leer je elkaar wel beter kennen en ga je meestal uit op dezelfde plekken, in plaats van dat je elkaar nooit tegenkomt.

Ik geniet hier ook heel erg van het Spaanse eten. In de supermarkt hier kun je verse gekruide kip kopen en serrano ham voor je laten snijden, heerlijk met wat stokbrood. Het is ook erg verleidelijk om steeds te gaan uit eten, omdat alles hier erg goedkoop is. Inmiddels heb ik een liefde voor tapas ontwikkeld, met name voor patatas bravas, allioli met brood en calamares. Wil snel zelf lekker Spaans leren koken.

Ik heb dit keer wat leuke foto's bijgevoegd voor de liefhebbers :) Tot blogs!

Saludos,
Christel

  • 27 Februari 2015 - 17:16

    Caminofrans:

    Ola Christel
    Maandag mocht ik na een week ziek zijn weer een dagje op de nierdialyse. Dit vond ik minder leuk omdat het ontzettend moeilijk is en alle apparaten in het Spaans zijn en er veel gewerkt wordt met bloed. Maar ik als verzorgende IG mag totaal niks met bloed doen. Maar hier wordt het van je verwacht. Dit aangegeven bij mijn Spaanse en Nederlandse begeleidsters en vanaf morgen mag ik alle dagen op afdeling 5. Hier liggen mensen met verschillende zorgvragen en het is de baby afdeling van het ziekenhuis. Geweldig wat ik hier allemaal mag doen en zien. Maar zie ook mindere dingen. De omgang met mensen is voor mij onwerkelijk. Niks zeggen en roepen. Een vrouw uit Engeland vertelde me dat ze het gesprek met de zorgverleners ontzettend mist. ik legde mijn hand op haar schouders en vertelde haar dat ze alles tegen mij mocht zeggen. wauw dat gezicht zal ik nooit meer vergeten.
    Gegroet,
    Caminofrans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christel

In het derde jaar van mijn opleiding Communicatie studeer ik het tweede semester in Castellón de la Plana in Spanje.

Actief sinds 27 Jan. 2015
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 2656

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 10 Juli 2015

Avontuur in Spanje

Landen bezocht: