Vacaciones & Magadalenas! - Reisverslag uit Castellón de la Plana, Spanje van Christel Schreuders - WaarBenJij.nu Vacaciones & Magadalenas! - Reisverslag uit Castellón de la Plana, Spanje van Christel Schreuders - WaarBenJij.nu

Vacaciones & Magadalenas!

Door: Christel

Blijf op de hoogte en volg Christel

12 Maart 2015 | Spanje, Castellón de la Plana

Het werd weer tijd voor een nieuwe update op deze blog, want de vorige is alweer drie weken geleden. Wat vliegt de tijd als je het leuk hebt!

Toen ik mijn vorige blog schreef, vertelde ik over dat ik naar de stad Morella zou gaan. Vond het bezoek aan Morella erg bijzonder. Morella lag hoog in de bergen en het was er dan ook een stuk kouder, maar heb veel mooie dingen gezien, een kasteel beklommen en lekker veel souvenirs gekocht. Dit had ik tot nu toe nog niet gedaan.

De week erna hebben we op woensdag met de meiden van de Han en twee docenten tapas gegeten. Deze waren hier om een bezoek te brengen aan de universiteit. Had er eerst niet zoveel van verwacht, maar vond het wel heel gezellig uiteindelijk. Best leuk om je ervaringen te kunnen vertellen en ook via hen die van andere studenten in Spanje te kunnen horen. Op vrijdag 27 februari hadden we geen college, maar was het universiteitsdag: de Paellas Fiestas. Heel leuk, op de campus was de hele dag een groot feest met muziek en alcohol, en maakten studenten op de hele campus hun eigen paella op een vuurtje. Zo'n universiteitsdag mag van mij in Nederland ook wel worden georganiseerd ;-).

De daaropvolgende week heb ik veel tijd aan school moeten besteden. Op woensdag moesten Romy en ik namelijk een presentatie geven in het Spaans en we hadden in deze week ons eerste tentamen, namelijk die van de Spaans cursus. We waren erg zenuwachtig voor de presentatie, maar gelukkig ging wel goed. En de eerste 3 ECTS voor de Spaans cursus zijn ook in de pocket :D. Met een fijn gevoel konden wij dan ook de vakantie in op 6 maart.

Sinds 6 maart hebbben we dus vakantie, waar we wel eventjes aan toe waren. Om de vakantie goed in te luiden besloten Romy en ik een feest te geven in ons appartement, waar ongeveer 30 mensen waren. Het was heel gezellig, maar helaas hebben we om 02:30 iedereen eruit geschopt. Mensen bellen hier namelijk vrij snel de politie over overlast dus je kunt niet te lang doorfeesten.

Veel tijd om te rusten was er niet tijdens de rest van de vakantie tot nu toe, want de hele stad Castellón is op hol geslagen. Het is namelijk Magdalenas, een heilig feest waarbij er de hele week leuke activiteiten worden georganiseerd. Iedere dag zijn er buiten op de verschillende pleinen feestjes die tot 02.00 of 03.00 duren. Overdag zijn er verschillende leuke andere activiteiten. Zaterdag was er bijvoorbeeld een parade en zaterdagavond zijn we op stap geweest. Na het stappen hebben we ontbeten en we zijn meteen doorgegaan om de traditionele tocht naar de kerk van Santa Maria te lopen op zondag. Om 07:00 konden we de bamboe wandelstokken ophalen en iets later zijn we gaan lopen. Erg bijzonder en ik ben blij dat we het gedaan hebben, maar 7 kilometer heen en terug lopen meteen na een avondje stappen is niet iets wat ik snel weer zal gaan doen :). Zondag heb ik dan ook bijna de hele dag geslapen. Daarna werd ik ook wat ziek en heb ik even rustig aan gedaan op maandag.

Op dinsdag was hier iets heel bijzonders: Nit Magica. Hierbij ging een groep mannen uit Castellón, gekleed in witte pakken die er een beetje uitzagen als die van de Ku Klux Klan, al vuurwerk schietend door de straten en over de mensen heen. Daarnaast waren er ook grote installaties van vuurwerk. Van te voren was ons gezegd om ons goed te bedekken. Vanwege de veiligheid voor onze kleding bleven we op veilige afstand, maar was wel erg gaaf om mee te maken!

Gisteren overdag hebben we even een heerlijk terrasje gepakt. Het weer hier wordt steeds beter en kan echt niet wachten tot het strandweer wordt. 's Avonds was hier een groot vuurwerk. Op de eerste plek viel het vuurwerk een beetje tegen, maar daarna liepen we door naar de tweede plek (we moesten hiervoor een muziekbandje volgen). Hier was de vuurwerkshow echt prachtig. Op de derde plek viel het ook niet tegen en genoten we van een spetterende afsluiting.

Vandaag ben ik net terug van een gigantisch confetti gevecht dat plaatsvond na een parade in een van de grootste straten van Castellón, erg grappig. Vanavond ga ik naar een huisfeestje van wat vrienden van mij in Castellón.

De sfeer in Castellón tijdens Magadelenas is heel gezellig, echt grappig om te merken. Normaal is het een hele stille en rustige stad. De hele week zijn hier ook stierengevechten. Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik deze wil bezoeken. Aan de ene kant wil ik het een keer meegemaakt hebben, het is toch een stukje typische Spaanse cultuur maar aan de andere kant vind ik het ook wel zielig voor de dieren.

Vorige keer praatte ik over de plaatsen die ik nog wilde bezoeken terwijl ik hier ben. Inmiddels heb ik heel wat tickets geboekt: 26 tot en met 29 maart ga ik mijn vriendin Tosca in Sevilla bezoeken, in het weekend van 21 en 22 maart ga ik naar Madrid en van 16 tot en met 20 april gaan we met een groepje van 6 studenten naar Porto in Portugal. Vanaf 14 maart begint daarnaast Las Fallas in Valencia, waar ik op 18 maart sowieso per se heen wil!

Morgen ga ik alle foto's uploaden, ik beloof het.

Besos Xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christel

In het derde jaar van mijn opleiding Communicatie studeer ik het tweede semester in Castellón de la Plana in Spanje.

Actief sinds 27 Jan. 2015
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 2661

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 10 Juli 2015

Avontuur in Spanje

Landen bezocht: