¿Qué pasa? - Reisverslag uit Castellón de la Plana, Spanje van Christel Schreuders - WaarBenJij.nu ¿Qué pasa? - Reisverslag uit Castellón de la Plana, Spanje van Christel Schreuders - WaarBenJij.nu

¿Qué pasa?

Door: Christel

Blijf op de hoogte en volg Christel

16 Mei 2015 | Spanje, Castellón de la Plana

Weer een hele drukke maand gehad in Spanje! Dat bloggen gaat me hier toch een stuk moeilijker af dan in Nederland.

De laatste maand is er veel gebeurd. We hebben het een stuk drukker met school nu, waardoor ik wat minder tijd overhoud voor leuke dingen. Maar nog steeds geniet ik optimaal! Het weer is hier inmiddels ook lekker iedere dag goed. Sinds mijn vorige blog heb ik eerst Porto bezocht en wauw, wat een geweldige stad. In mijn ogen heeft deze stad echt alles: cultuur, strand, leuke restaurantjes en prachtige gebouwen! We hebben veel gedaan: gewinkeld, naar het strand, stad bekeken, boottochtje, port geproefd en ga zo maar door. We hadden daarnaast voor het eerst een woning via airbnb geboekt die echt geweldig was!

Een week na Porto ging ik naar Peñíscola, een Spaanse stad die helemaal omringd is door zee. Ook deze stad is onwijs mooi, met een kasteel, leuke kleine straatjes en gezellige terrasjes. Daarnaast heeft de stad een prachtig uitzicht, zeker een aanrader. Op 27 april gaven wij een Kingsparty in onze flat om er toch een beetje bij te zijn. Op dat soort dagen mis je Nederland toch wel..

Het was even spannend, maar uiteindelijk kwamen dan toch mijn ouders op 30 april. We hebben niet veel gedaan vanwege mijn vader zijn been, maar ik heb ze Castellón kunnen laten zien en het was heel gezellig. Ik ben blij dat ik ze heb gezien. De week erna moest ik flink aan de bak voor school met drie deadlines. De week erna ging helaas ook mijn laptop kapot, niet heel handig. En dat terwijl mijn pa er het hele weekend aan gewerkt had! Ik heb daarom nu een tablet gekocht zodat ik toch een beetje kan studeren.

Gisteren heb ik gehoord dat ik weer een tentamen had behaald, wat ik niet had gedacht. Weer 3 studiepunten in the pocket, blij! Volgende week komt mijn zus op bezoek en eind mei ga ik nog bij een vriendinnetje langs die op vakantie gaat naar Oropesa. Daarnaast ga ik druk tripjes boeken voor in juni na mijn tentamens. Mijn avontuur hier heeft helaas een einddatum gekregen: 9 juli... Ik krijg langzaam soms wel weer zin om naar Nederland te gaan, om iedereen te zien, weer normaal te werken en naar school te gaan. Maar aan de andere kant wil ik hier ook niet weg.. Nog even optimaal genieten dus!

Besos xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christel

In het derde jaar van mijn opleiding Communicatie studeer ik het tweede semester in Castellón de la Plana in Spanje.

Actief sinds 27 Jan. 2015
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 2666

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 10 Juli 2015

Avontuur in Spanje

Landen bezocht: