Exámenes y Saludos - Reisverslag uit Castellón de la Plana, Spanje van Christel Schreuders - WaarBenJij.nu Exámenes y Saludos - Reisverslag uit Castellón de la Plana, Spanje van Christel Schreuders - WaarBenJij.nu

Exámenes y Saludos

Door: Christel

Blijf op de hoogte en volg Christel

16 Juni 2015 | Spanje, Castellón de la Plana

Alweer een dikke maand sinds mijn vorige blogpost. Inmiddels is mijn zus al langs geweest en we hebben een aantal leuke dagen gehad. we zijn naar het strand geweest, naar Valencia en ik heb een barbeque georganiseerd zodat ze al mijn vrienden kon ontmoeten. Een week later heb ik nog even met een vriendinnetje afgesproken in Benicassim en hebben we een gezellige dag gehad. ´s Avonds hebben we tapas gegeten en zijn we nog even naar Tazcas geweest.

In die week begonnen ook mijn examens en had ik nog een aantal deadlines. Inmiddels zijn ze ook alweer afgelopen en heb ik gehoord dat ik twee vakken heb gehaald, blij! In totaal zit ik nu op 18 studiepunten. Geeft wel een goed gevoel, want eerst was ik bang dat ik niks zou halen. Je weet hier toch niet goed wat je kan verwachten, daarnaast is het best moeilijk om alle stof in het Spaans te leren. Gelukkig mochten we een aantal examens in het Engels doen.

Nu mijn schooltijd hier voorbij is, begint nu hetgeen waar ikzelf en anderen erg tegenop kijken: afscheid nemen. Inmiddels is de eerste persoon van onze vriendengroep ´The Monkeys´ vertrokken en komende donderdag vertrekken er weer drie. Daarnaast heb ik deze week iedere dag wel een afscheidsfeest of -etentje. Hoewel iedereen er naar uitkijkt om terug naar huis te gaan, valt het afscheid van elkaar en natuurlijk Castellón zwaar. Het kan immers zijn dat je elkaar nooit meer ziet. Met sommige al je nog wel afspreken, maar met wie en hoe zet je toch wel aan het denken. Zet me toch aan het denken hoe ik zelf zal reageren als ik over drie weken naar huis ga.

Maar voor ik naar huis ga, heb ik nog een aantal mooie dingen om naar uit te kijken: zo ga ik nog 4 dagen naar Ibiza en waarschijnlijk ook nog drie dagen naar Madrid. Ik moet nog even de andere resultaten afwachten, maar met een beetje geluk hoef ik niet meer te studeren en kan ik nog lekker genieten van mijn laatste tijd in Spanje. Al dat afscheid nemen doet me wel realiseren dat ik deze plek en iedereen die ik heb ontmoet ontzettend ga missen. Wel gek dat je in zo´n korte tijd zo gehecht kan raken aan mensen en aan een plek. Maar ik heb nog 23 dagen, en ga er volop van genieten!

Saludos Christel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christel

In het derde jaar van mijn opleiding Communicatie studeer ik het tweede semester in Castellón de la Plana in Spanje.

Actief sinds 27 Jan. 2015
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 2667

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 10 Juli 2015

Avontuur in Spanje

Landen bezocht: